Prelep shelf cloud in močno neurje 13.7.2008

Na predvečer tega močnega neurja so na ESTOFEX-u izdali opozorilo pred močnimi nevihtami in sicer LEVEL 2. Res je bilo tiste dni precej vroče in soparno, zato ni bilo čudno, da je izdano tako opozorilo. Komaj sem že čakal, da se začne nov dan. Zjutraj sem moral s Klemnom na njivo zalit še vrtnine, saj je bila zemlja že precej izsušena. Zgornjo sliko sem posnel okoli 9.00. Oblaki so bili res nenormalni in kot bi te že opozarjali, da nekaj bo. In res je bilo....


Malo pred kosilom sem pogledal na radar padavin in opazil nastajajočo nevihto nekje na JZ. Hitro sem pojedel in ko sem še enkrat pogledal na radar, sem bil šokiran. Bližal se nam je rdeč "flek". Tooooo! Hitro sem pograbil fotoaparat, in odšel na Mengeško polje s Klemnom in očetom. Na polju pa nekam mirno in povsem nezanimivo. Po pravici povedano sem bil kar malo pesimističen glede kašnih presenečenjih. A po 15.minutah je bila druga pesem.

Iz smeri Medvod se je začel najprej malo na skrivaj v sivini napihovat Shelf cloud. Takoj se nam je naredil nasmešek na ustih. Ko bi le vedeli, kaj nas še čaka. Iz minute v minuto je bil bolj izrazit in fotoaparat je kar "trpel" ob šklocanju.

Adrenlin mi je šopalo v kri, da sem se kar tresel. Nisem mogel vrjeti, da to doživljam. To je bil moj drugi Shelf cloud v življenju, in lahko rečem, da je prvega dobro prekosil.


Samo poglejte to mojstrovino narave. Lahko rečem, da je v širino meril par kilometrov. To je bil ta pravi mezociklon in to na domačem terenu.

Ko mi je oče prepustil njegov fotič, sem stekel na polje kot svinja v buče. Ja dobesedno, saj sem hotel, da bodo fotografije res spektakularne. Bila pa bi pika na i, če bi imel kakšen širokokotni objektiv.

Lepo se je raztezal od Mengša pa vse do Komende nekje.


Strele so sekale po nekaj 100m stran, začel je pihati močan veter, downburst, oblak pa je pridrvel kot nor. Naš največji strah je bil le, da bo začela padati ogromna toča, saj nismo hoteli, da domov pripeljemo sesut avto. A je k sreči ni bilo. No bila je, vendar bolj sodra.




Na žalost prepozno smo se začeli oddaljevati od nevihte, da bi jo lahko videli od daleč. A kaj je potem sledilo. Šli smo na neko makedamsko cesto, med samo koruzo, ko se je naenkrat potemnilo in veter začel pihati z 70-80 km/h. S seboj smo imeli deke, kao proti toči. Fotr me je nagnal ven, da bi pokril avto. Stopil sem ven, bilo je kotv pralnem stroju. V momentu moker, veter bi me skoraj odnesel in nevede je 100m stran podrlo daljnovod. To smo videli šele potem, ko se je neurje končalo.
Se nadaljuje,.... na povezavi.










Komentarji

Priljubljene objave